onsdag 26 september 2007

Vem har lust att diska för hand?

Hatar att lägga ner tankemöda på tråkiga val. Så ibland struntar jag i att välja noggrant. Jag bara kör.

Impulsköp.
Som igår kväll. Stack till shoppingcentrat för att posta några brev. Gick förbi en hushållsapparataffär vid halv nio tiden på kvällen. Ted sovvägrade i vagnen. Såg 30 olika diskmaskiner. Tittade på priserna och märkena, såg en extrapris lapp och gick till kassan och betalde 400 Euro. Beslutstid: 45 sekunder.

Effektiva spanjorer.
Redan idag på förmiddagen fick jag min nya diskmaskin hemlevererad och installerad. Gratis. För 6 Euro fraktade de också bort min gamla trasiga diskmaskin (som skulle kostat 300 Euro att laga eftersom garantin gick ut för 3 månader sedan, vilket diskmaskinsreparatören tog 90 Euro för att berätta för mig innan jag stack på yogaläger!). Nu ska jag - nej jag menar den - börja beta av diskhögarna som står i köket.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej maria! hittade ingen mailadress på din sida, så jag skriver här istället. Jag funderar på att flytta till barcelona ett tag och lter nu efter jobb. Här i Sverige jobbar jag med tv, så ramlade jag förbi din blogg om svensk tv i barcelona och tänkte höra om det fortfarande sänds och vem jag isåfall kan kontakta! Du får jätte gärna maila mig med lite tips om du har tid och lust.
allt gott//
lotta wijkström

lottawijkstrom@hotmail.com

Monica sa...

Inte maria, men, det är "invandrartv" (ungefär som Språka förr i tiden, nyheter framförallt), sänds av den kommunala kanalen och är tyvärr obetalt... Fast, det är ju på tv-stationen, så Maria kan säkert sätta dig i kontakt med folk där.

Anonym sa...

Ungefär som Språka, fast för Svennebananas