fredag 9 maj 2008

Positivt besked.

Den 31 januari skrev jag ett surt inlägg om att jag varit fem gånger till den spanska Försäkringskassan för att få ersättning för vårt akuta sjukhusbesök under julhelgen i Sverige. Kan meddela att den 7 maj kom det in 133,56 euros på mitt bankkonto från den spanska försäkringskassan för att täcka kostnaderna.

Visst det tog över 4 månader och därimellan har jag fått ett brev från dem på katalanska om att de skrivit ett brev till den svenska Försäkringskassan för att få insyn i våra ersättningsregler och då tänkte jag att det kommer aldrig att gå vägen.

Egentligen är inte pengarna värda den tid jag lagt ned, men jag ser det lite som en sport att försöka klura ut hur systemet fungerar och blir glad när jag bryter igenom.

Just nu har jag två ärenden uppe inom två olika delar av Konsumentverket. Har skrivit ihop och lämnat in en reklammation av mobilräkningen på 1800 Euro och en överklagan av våra ständiga höga elräkningar på 600 Euro varannan månad. Ska upp i konsumenträtten om ett par månader och muntligen försvara min position.

För att tönta till det och använda ett i sammanhanget adekvat ordspråk: Skam den som ger sig.

Bildtext: För att hjälpa er som också vill reklamera något i Barcelona bifogar jag bekräftan på överklagan till Junta Arbitral de Consum de Catalunya för Vodafone och Generalitats Direcció General d'Eneriga i Mines för Fecsa Endesa fakturorna. Klicka på bilderna för förstoring och adress etc.

Inga kommentarer: