fredag 23 maj 2008

Yes, Yes, Yes!!!!

Trodde mitt bankkonto skulle vara tomt så här mot slutet av månaden. Men döm om min förvåning när Vodafone har satt in motsvarande 10 000 SEK. Tydligen har det lönat sig att klaga hos Konsumentverket!!!! Det är precis exakt samma summa, som jag begärde. Hurra hurra hurra. Inte ens i Sverige känns det som att jag skulle kunna lyckas med detta. Och nu på spanska i ett nytt land och allting. Jag blir så glad så glad så glad.

Detta har hänt:
I november 2007 får jag en telefonräkning på 18 000 SEK för att min telefon varit uppkopplad mot Internet 24/7 pga en väderlekstjänst. Med flatrate hade det endast kostat 300 SEK. Oetiskt tycker jag. Mina spanska vänner hjälper mig att ringa och klaga, men inget händer. Jag ringer själv och bråkar på min invandrarspanska och de säger efter en kvarts argumenterande att jag bara behöver betala hälften. Men nästa faktura har samma problem och jag blir irriterad och lämnar in en reklammation i april 2008 till Konsumentverket.

3 kommentarer:

Viktoria Löwenthal sa...

WOW! STORT grattis! Det var inte illa pinkat och jag undrar i mitt stilla sinne vad du hotade med eftersom jag hotat med i princip allt (ja jag vet inte om jag till och med hotade med att spränga dem i luften til slut) och inte lyckats få igenom NÅGOT NÅGONSIN!

Så jag antar att det är sant det där som någon "vän" sade till dig att du skapar så dålig stämning, annars kan jag inte förstå att Vodafuckinfone tagit hot på allvar.

Ännu en gång STORT grattis!

Eva sa...

Grattis! Kul!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Viktoria:

Jag hade helt motsatt taktik i detta fall faktiskt. Inte alls arg. Bara saklig.

Och sedan gick det ju ännu bättre när jag gick den lagliga vägen via Konsumentverkets jurister.