måndag 13 augusti 2007

Regel nr. 1.

Blir lika förvånad varje gång jag gör det och märker att det här är ju underbart. Varför gör jag inte det här jämt? Det var sex veckor sedan sist.

Jag pratar förstås om träning.

Sprang längs Medelhavet igår kväll. Mådde som en prinsessa efteråt. Fördelar med att träna; man blir piggare, starkare, snyggare, gladare, mer avstressad och lever längre.

Varför är det då så svårt att komma igång igen efter mina ständigt återkommande AC-förkylningar?

Kanske borde jag börja äta nyttigare också, så kanske jag känner mig lycklig varje dag. Är GI-kost bra även om man inte vill gå ned i vikt?

4 kommentarer:

surtant sa...

Det där med träning är nått man gärna skjuter på framtiden. Jag har skjutit på mitt tränande på frisis & svettis sen i januari =)

danne sa...

Stäng av AC:n och svettas. Precis som att träna, utan att behöva jobba + att du slipper förkylningen. win Win. ;-)

Anonym sa...

Jag känner suget att börja träna efter sommarens och vårens slappande - så underbart.. och farligt. Man måste ju ta det försiktigt i början så man inte stupar.. Blev plötsligt väldigt sugen på att komma ut å springa.. i soliga Göteborg.. :)
/a

Anonym sa...

Jag förstår precis vad du menade om att träna. Jag är periodare ;-) och är just nu inne i en träningsperiod och försöker gå till gymmet varannan dag. Jag har följt GI i över ett år nu och även den metoden gör att man känner sig piggare, och så är inte chokladsuget så starkt längre :-)