måndag 23 mars 2009

Visserligen frälser Rädda Barnen de redan övertygade, men jag kunde ändå inte låta bli att beröras.



När jag häromveckan sprang till Arlanda Express på väg från Stockholm kunde jag inte låta bli att stanna framför denna reklamskylt, fastän jag var sen till mitt flyg.

Barnens världskarta är en vanlig karta över världen förutom att den endast visar de 24 länder som har förbjudit barnaga.

Sverige var först i världen med att göra det 1979, men stora nationer som till exempel USA, Kanada, Frankrike och Storbritannien tillåter fortfarande barnaga. Visserligen sent, men sedan 2007 är det lyckligtvis också förbjudet med barnaga här i Spanien, vilket gör att jag med lagen på min sida kan säga till när jag ser någon slappa till sin unge på öppen gata.

Kampanjen drivs av Rädda Barnen.

Inga kommentarer: