tisdag 16 juni 2009

Svensk humor mailas på export till spanska butiksbiträden.


Går in i en rambutik i mitt lokala shoppingcenter Diagonal Mar här i Barcelona och ska köpa ett gratulationskort till syrran. Det är inte en människa i butiken och den katalanska kassörskan står bakom disken och tittar på sin dator.

Plötsligt hör jag någon prata svenska. Känner igen Robert Gustafssons röst och blir nyfiken. Frågar förstås. Hon visar sin datorskärm. Där står hon och tittar på en sketch med Robert Gustafsson med spansk textremsa.

Hon hade fått filmen som .mpeg fil av en kompis via mail. Jag ber henne maila den vidare till mig. Sån är jag. Måste ju undersöka allt. Tycker det är riktigt roligt att en svensk smal sketch med "Örjan" och "Göte" textas och sänds som runt som ett virus till spanska butiksbiträden.

För att se filmen otextad klicka här.

3 kommentarer:

Inna sa...

Hihi, men jag vill hellre ha länken med den spanska texten! Kan inte hitta den.. snälla?

Maria Agrell, Barcelona sa...

Inna, jag letade också online, men hittade den inte. Jag har den bara som en .mpeg fil, men jag kan maila den om jag får din mailadress.

Maria

Inna sa...

Tack snälla :) min adress är AshlarT snabela gmail.com