tisdag 13 oktober 2009

Primetime.

Det är nu man cashar hem. Oktober. Det snöar i Stockholm. Det är 25 grader och sol i Barcelona. Man blir aldrig så osvensk att man struntar i vädret.

Av någon anledning är det roligare med sol när det regnar någon annanstans. Hur kan jag vara så småsint?

Tror det är att man på något sätt vill kompenseras för att man står ut med vattenledningar som alltid går sönder, livsfarlig biltrafik, att inte kunna kommunicera med barnens katalanska lärare ordentligt, att någon aldrig skrattar åt mina fantastiskt roliga monologer (visserligen även ett fenomen i Sverige), att det inte finns osockrade eller parfymfria produkter och det faktum att man är osynlig för alla män eftersom jag är på tok för lång.

Men som sagt, vad gör det, när jag badar i Medelhavet på väg hem från jobbet.

3 kommentarer:

Pär sa...

Jag cashade hem bigtime när jag cyklade hem från vår lunch. Nakenstranden var full av äldre män. En med präktigt hängande pung stod dubbelvikt med rumpan mot cykelvägen. Ett naket par blev masserade av två kinesiskor. En ståtlig afrikan vadade i strandkanten. Jackpot.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Ha ha. Galet. Nu har jag lagt in en bild på oss :-)

Anonym sa...

25 grader!? Jösses. Här är det 4 grader..., 4 grader!! Snöade i Jönköping igår. Fryser som tusan gör man.

Det är nu du verkligen cachar hem.

Ha det så bra och njut i solen

Elisabeth