torsdag 19 maj 2011

Ikväll min första gala.

Amerikanska skolan arrangerar för första gången en välgörenhetsaktion på äkta amerikanskt manér. Det sker på FC Barcelonas lyxiga stammishotell Hotel Rey Juan Carlos 1 och man ska tydligen klä upp sig ordentligt. Brassa på. Hjälp. Jag kan inte sånt. Sponsorpriserna som olika föräldrar och företag har skänkt är det maffigaste jag någonsin sett: 2 jorden runt flygbiljetter, en veckas resort i Västindien, övernattning och middag på Michelin restaurangen Le Meurice i Paris, Champions League biljetter i Nikes VIP-bås på Camp Nou, en iPad, en klädkollektion, en vecka i 10-rums villa på franska Rivieran, tennisspelare Nadals signerade tröja som han hade under Davis Cup matchen mot USA, Messis signerade skor som han började använda under Argentina - Spanien matchen förra året och gjort massor av mål i under hela denna säsong samt en reservation på El Bulli, Ferrans lyxkrog där vi under 6 års tid misslyckats få en bokning.

Fatta, det är helt sjuka objekt. Och det är ytterligare 50 liknade ting som ska auktioneras ut. Utgångspriserna är kring 50 Euro. Jag kommer inte att ha råd att buda på något men ändå... Vad är det för människor som har tillgång till allt detta? Att skänka till skolan. Det är en mamma som heter Natascha som har fixat allt. Helt otroligt. Vilket nätverk.

Man kan också buda på att vara rektor på skolan för en dag. Det borde jag köpa till min son. Göra honom maktgalen vid 9-års ålder.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Gud så kul!! Lyxiga barn din pojk umgås med då :). Ni lever min dröm. Vill också flytta ner till Barcelona och starta ett liv! Så härligt. Allt lika trevligt att kika in här på din blogg Maria! Den gör mina dagar lite lättare :).

Kram

Maria Agrell, Barcelona sa...

Jag är tacksam för mitt liv. Jag gillar glam fast vi är inte rika. Lyx kan t.o.m. göra mig obekväm. Är norrländska och vill ha jordnära barn. Jag har inte upplevt någon skillnad på föräldrarna från Max privata amerikanska skola och Teds kommunala katalanska. De ser rätt lika ut fast efter ikväll förstår jag att en del familjer har det bättre ställt än de flesta...