fredag 20 maj 2011

One of those days.

Man är inte särskilt kaxig när man vaknar fyra timmar efter att man drack senaste Cava-glaset. Inte alls. Dagen fortsätter lika storstilat. Kämpar som en gnu för att hinna lämna barnen i tid. Max har idrottsdag och jag är stolt att jag hunnit shoppa gul tröja och gula shorts som var hans färg för nationen Haiti, som han tillhörde idag. Tänker högfärdigt att jag är en mamma som har full koll på läget.

Sedan tar jag med Ted i bilen som vanligt. 45 minuter senare är vi framme vid hans skola inne i stan. Ingen är där. Ringer Jacks mamma Kika. Tydligen studiedag idag... Skolan stängd. Kör 45 minuter tillbaka samma väg som jag kom. Grämer mig att jag slarvar med att logga in på den katalanska skolbloggen och googleöversätta informationen.

Fortsätter vidare mot Sant Cugat. Tandläkarbesök. Lagar trasig tand med lekande barn på golvet. Botar ej tandläkarrädsla. När jag ska gå säger min tandläkare: Det gick så snabbt idag, att du inte behöver inte betala... En god tröst när jag inte kom till jobbet överhuvudtaget. Emma är toppen!

När jag äntligen kommer hem efter att ha helghandlat på fredagstjock mataffär med två trötta och hungriga barn, står terrassdörrarna öppna på vid gavel. Ser ut som ett inbrott för något har skavt vid låset. Men, det kan också vara någon av barnen som öppnat dem imorse utan att jag sett det... Jag inleder hemmastunden med att gå runt, sjunga högt och leta ifall en tjuv gömt sig i någon av garderoberna. Det verkar han inte ha gjort.

Nu ska jag grilla hamburgare.

Inga kommentarer: