lördag 14 maj 2011

Ligger efter med det fysiska.

Jag har en trasig tand. Har varit för slö för att boka tid. Tills nu. När den gör ont som attan. Svär åt mig själv. Varför krävs det smärta för att ta tag i kroppen? Har inte heller varit hos min gynekolog sedan Ted föddes. Han fyller 5 år i höst. Någon sa att man borde gå varje år. Kolla cancer och sånt. Det borde jag också göra. Bröstet som gör ont borde mammograferas. Och knäna som gör ont borde rehabiliteras. Men hur ska man hinna jobba, tvätta, hämta, lämna och pyssla med barn, resa, städa, trädgårdsfixa, träffa vänner - och ta hand om sig själv samtidigt?

3 kommentarer:

Carin i Málaga sa...

Ja, jag förstår inte hur det går till... Jag har inga barn och hinner inte med. För mig är det ett stort mysterium. Kram och ta hand om dig! Det är trots allt viktigare än mycket annat.

Maria sa...

Oh, jag har inget bra svar på den frågan. Jag undrar också. Men jag prioriterar stenhårt: barn, skolan, min träning och sedan folk som jag tycker om. Resten är inte speciellt viktigt.

Ta hand om dig.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Tack för er omtanke. Nu har jag bokat tid. Nästa vecka kroppsbot.