måndag 26 mars 2007

Två dagar kvar.

Mannen ringer. Han har precis dykt ner i vågorna strax norr om Brisbane efter att ha kört bil en timme på stranden. Solen skiner och tydligen var Sydney också coolt. Avundsjuk jag? Näää, jag har ju jätteroligt här hemma.

Plockar upp smutskläder, tvättar, lämnar Max på skolan, handlar mat, matar Ted, lagar mat till Max, diskar, torkar kräk, hämtar Max på skolan, byter bajsblöja på Ted, torkar rumpan på Max, badar Ted, badar Max, jollrar med Ted och leker (spelar bandy, fotboll, padel, bygger lego, målar etc.) med Max.

Förutom att jag jobbar heltid med mina konsultuppdrag så fort Ted sover och varje kväll samt var tredje natt.

I snart 12 dagar!!!!

Känns kanske som att jag borde unna mig något kul framöver. Vila? Nej, nej. Jag vill typ parta på Ibiza en helg. Med ett roligt gäng brudar.

Hrm, undrar vilka som vill/kan/får hänga på? Hälften av mina partyvänner har ju nu både en eller två små bebisar i magen...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad sugen jag blev på att åka utomlands nu. Ja, du borde verkligen ta ledigt och unna dig en skön resa eller så. Det är du värd!

Anonym sa...

Hejsan.
Tack för titten i min blogg. Vad härligt det låter att bo i Barcelona. Ha det så bra.

Fröken L sa...

Låter som du verkligen behöver lite egen tid efter det här.
Kram Dila

Anonym sa...

Jag följer med till Ibiza!!!! Cecilia

Anonym sa...

Sara kan du inte heller ta med för hon har också en bulle i ugnen!
/N

Maria Agrell, Barcelona sa...

Oj, oj, oj, då Sara är gravid. Wow. Kul. Grattis.

Och så är bloggen den första som får veta. Coolt.

Vi ses i påsk.

Puss och lycka till.

Anonym sa...

Haeftigt med vattentaett telefon, eller blev det syftningsfel? :-)

Maria Agrell, Barcelona sa...

Kul med observanta läsare. Men nej, det var en vanlig mobil.

Jag gjorde väl inte ett syftningsfel, utan använde snarare fel tempus.

Gillar presens. Det blir mer fart i texten på så sätt. Man känner sig delaktigare. Det händer NU liksom.

För att inte förvirra någon så borde jag förstås ha skrivit:
"Mannen ringde efter att han hade dykt ner...." eller något liknande.