lördag 17 mars 2007

12 dagar tills han kommer tillbaka.

Mannen flyger till Australien idag. "Tjänsteresa". Jo, jag tackar ja.

Vem ska nu väcka mig på morgonen? Vem ska nu göra frukost? Vem ska nu ta Max till skolan? Vem ska nu komma med galna idéer? Vem ska nu handla mat? Vem ska jag nu hjälpa att leta reda på mobilen/plånboken/glasögonen på morgonen? Vem ska nu laga middag? Vem ska nu hjälpa mig att ta hand om Max och Ted? Vem ska jag nu prata med varje kväll när barnen somnat? Vem ska nu pussa mig godnatt?

Längtar redan tills han kommer hem igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte kommentera inläggen från torsdags...

Fröken L sa...

Jag förstår din känsla av saknad. Har man växt ihop med någon annan så märks det så tydligt när ena hälften plötsligt är borta av någon orsak. Men tänk på vad mysigt det blir när han kommer hem!

Kram Dila