söndag 18 mars 2007

Very international.

Calçotadas hemma hos norska Karin. Hon, jag och alla andra programledare för Info Idiomas på Barcelona Television njuter av
maten, lugnet och det varma vädret i den ljuvliga trädgården runt hennes stilfulla vita funkishus i Gava Mar.

Inga barn är med. Förutom mina.

Ibland när man är på vuxenfest bryr sig ingen om barn. Fast väldigt sällan här i Spanien, vilket gör det så otroligt mycket enklare.

Istället för att jag ska försöka styra undan storebror så att han inte hittar på en massa bus, så tar fyra vuxna fram en fotboll och börjar lira med Max på gräsmattan. Någon annan tjatar om att få mata Ted.

Och där sitter jag, tittar mot solen och försöker konversera på spanska. Hallå, Max, sluta lek, kom och översätt till mamma här istället, please! Äh, han har visst inte tid. Jag fortsätter: Si, si. Vale vale. Claro. Muy bien.

P.S. Gracias Tan Hui por las fotos.

1 kommentar:

Eva sa...

Och jag som trodde Calcots var sniglar eller nåt. Det lät ju riktigt gott ju, måste prova nån gång.