tisdag 29 januari 2008

Party eller sova?

Istället för verb funderar jag på om jag ska tacka ja eller nej till min grannes födelsedagsmiddag ikväll.

Borde gå för att det alltid är trevligt att umgås med roliga människor. Dessutom kommer jag att prata spanska.

Borde inte gå för jag ska ju upp klockan 6.00 för att lämna Max vid skolbussen och Ted på dagis innan jag cyklar upp till Esade och gör mitt spanskaprov.

Varför måste middagar alltid börja en sådan osvensk middagstid som klockan 21.30 på en vardag inne i stan? De har ju också barn och måste kliva upp tidigt.

Varför inte äta middag hemma hos dem vid åttatiden istället? Vilket bara det vore helt crazy sent för de flesta svenska småbarnsfamiljer en vardagkväll.

1 kommentar:

Maria Agrell, Barcelona sa...

Jag gick på föräldramötet på min sons skola och sedan åkte jag hem och pluggade futurum till klockan 2 på natten.