tisdag 29 januari 2008

Inte ett spår av seratonin eller adrenalin i hjärnan.

När jag inte vet hur ett verb ska böjas tycker jag det är tråkigt. När jag vet hur ett verb ska böjas blir jag uttråkad.

Det finns inget roligt med att plugga spanska. Det ger mig absolut inga kickar. Jag blir bara så extremt uttråkad.

Jag förstår det mesta jag läser i tidningen, jag förstår oftast vad folk säger. Jag kan göra mig förstådd på spanska.

Men jag orkar inte lära mig att böja verben rätt. Det känns bara så extremt fjuttigt oviktigt. Även fast jag intellektuellt vet att det är en fundamental del av det spanska språket.

Varför kan jag inte få en kick av att böja ett verb rätt på samma sätt som jag fick när jag löste en komplicerad ekvation i skolan?

1 kommentar:

KARLAVAGNEN sa...

Att motivation saknas är solklart.
Kan inte det faktum att du är en affärskvinna i Barcelona vara ett motiv? Att du arbetar på spanska? Eller "riskerar" att få göra det?

Böja spanska verb är inte så himla lurigt egentligen.