onsdag 30 januari 2008

Tänkte inte på det...

Vi pratade om att åka till ett varmt och skönt ställe på sportlovet för att kunna koppla av hela familjen.

I Asien har jag aldrig varit, men jag har ju hört att Thailand är fint och badvänligt. Men så kom vi ju på att vi vill träffa våra roliga vänner Malin & Ramon som flyttat dit. Ja, inte till Thailand - men till Asien i alla fall. Kina ligger ju också långt därborta någonstans. Och i min hjärna är alla ställen som ligger långt borta heta sommarparadis. Helt pucko logik naturligtvis.

Idag fick jag ett mail som bekräftar mina bristande geografikunskaper:
"Skriver ifràn ett alldeles snövitt Shanghai!! Skolan är inställd pà grund av "ovädret" och alla barn är hemma och gör snöänglar och bygger snögubbar... " och i SvD skriver de att Kina har mobiliserat armén för att bistå räddningsstyrkor sedan ett ymnigt snöfall lamslagit delar av Kina och minst 50 personer har omkommit!

Fast vem behöver egentligen sommar på semestern när solen skiner varje vardag försöker jag tänka, samtidigt som jag absolut inte alls funderar på om vilda lillebror kommer att tycka om att sitta still 20 timmar i mitt knä på flygplanet.

P.S. Dessutom längtar vi efter att få träffa M & R & A & N.

1 kommentar:

Anna Malaga sa...

OT: På tal om ditt spanskaplugg - jag har en språkhörna på radion varannan torsdag. I torsdags tog vill upp just hur svårt det är med verbformer och hur man kan göra spanskastudierna lite lättare. Inget tjat, utan vi tar upp vilka svårigheter och fallgropar man kan råka ut för t.ex. och några knep.
Om du vill lyssna, kan du gå in, fram till i morgon kl.3, på www.radiosolymar.com och klicka på "lyssna på radion" och torsdag. Det ligger ca 15 min in i programmet.

Snö i Shanghai låter exotiskt ;-)