lördag 19 augusti 2006

Diagonal Mar, Barcelona

Kom tillbaka till Barcelona igår kväll. Totalt utmattad. Min son var riktigt speedad HELA flygresan och ville göra allt annat än sitta still och ingen runt omkring verkade uppskattade hans lekfulla humör.

När jag kom in i våningen så stank den av olika rengöringsmedel. Lukterna påminner mig om första tiden under graviditeten när jag mådde så illa hela dagarna. Måste köpa rökelser eller (icke existerande) parfymfri såpa, för jag får kväljningar av dessa dofter.

Vi bor i en katalansk familjevariant av Melrose Place. Det lilla kvarteret har en gemensam innegård med padelbanor, palmer, pool och lekplats. Alla känner alla. Satt i gräset och många av grannarna kom fram, gav två kindpussar och undrade hur vi haft det. Jag pratade spanska - och folk verkade förstå vad jag sa. Jippie.

Grannfrun Pilar, som är gift med snygga starka maffiabekämpande polismannen - som är alla mäns idol och alla kvinnors fantasi - berättade att hon också är gravid - i fjärde veckan!!!!! I Sverige är vi ju hemliga åtminstone fram till vecka 12.

Bokade in en padelmatch imorgon kväll med Esperanza och Javier. Får se om min mage orkar...

Min överenergiska man, som kom hem från London i natt, bjöd in våra holländska grannar på middag - ikväll!!! Tack vare järntabletterna är jag lyckligtvis mycket piggare nu än tidigare under graviditeten, men ändå. Måste nog styra upp hemmet snart. Stuva undan packningen och alla leksaker. Det är mitt ansvar. Mannen fixar maten. Antar att jag får vila en annan gång. I ett annat liv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter jättehärligt att bo som ni gör! Se till att ta det lite lugnt nu bara, det verkar vara ett väldigt hektiskt liv du lever just nu...

Om mindre än en vecka är det min tur att anlända till Barcelona, men det känns fortfarande rätt overkligt. Ska börja packa snart iallafall!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Välkommen till stan.

Nästa vecka är jag i Stockholm på jobb, men veckan därpå är du välkommen på en simtur.