måndag 14 augusti 2006

Trött, tröttare, tröttast.

På torsdag kommer flyttbilen som ska ta hälften av våra saker ner till Barcelona. Resten samlar vi i ett förråd.

Packningen går långsamt framåt. Vi har sålt lite möbler. Och kartongerna till Myrorna blir allt fler.

Max är uttråkad. Han blåser såpbubblor själv på den ödsliga innegården. Tittar ut genom fönstret varannan minut, så han inte blir bortrövad. Livet är allt annat än glamoröst. Jag HATAR att packa.

Går igenom ALLA saker och har 5 olika sorteringar:
* Till Barcelona
* Förråd i Stockholm
* Slänga på sopstation
* Skänka bort till Myrorna
* Sälja

Och jag som är allergisk mot damm nyser hela tiden. Ögonen rinner och näsan kliar. Dessutom är det säsong för både timotej och gråbo, så utomhus blir det inte bättre. Eftersom jag är gravid får jag bara äta allergitabletter som gör mig superjättetrött så de tar jag bara i nödfall på kvällen för jag somnar direkt.

Mannen har hur mycket som helst på jobbet. I London förra veckan - och eftersom han skulle flyga till Stockholm samma dag som Heathrow stängde pga bombrisken tog han istället tåget till Bryssel och flög hit därifrån. Idag på han på möte någonstans i Sverige. Vet inte hur han ska få tid att sortera sina grejer. Resten får jag fixa.

Och bilen ja. Den har fått en buckla. Parkeringsskada. Och garantin gäller bara om vi lagar den i Sverige. Så jag avbokade biltåget tillbaka till Barcelona. Fick tyvärr bara tillbaka hälften av pengarna - och fick köpa en ny biljett en månad senare. Mannen får ta hem bilen då istället, för han skulle på någon läkarkonferens i Sverige i september.

Jag har packat varje dag i veckor. Kånkar och sliter. Fast jag får egentligen inte får lyfta för min läkare. Varför är det fortfarande fullt i nästan varje skåp? Aj, vad näsan kliar. Och det är kartonger ÖVERALLT.

Måste till tandläkaren i veckan också. För första gången på 20 år har jag fått ett hål. Tydligen är det fel PH-värde i munnen vid graviditet. Typiskt.

Och min kropp vill bara vila. Bebisen sparkar hela tiden. Blodtrycket är fortfarande lågt. Känner mig som en zombie. Max ska få leka med farfar tre timmar på eftermiddagen. Tack.

Borde jobba också. Agh. Hur ska jag få ihop mitt liv?

Max är tillbaka i röran och råkar spilla såpa i halva hallen. Hej, så länge, måste torka upp.

Förresten, någon som vill leka med en supersöt 5-åring i veckan? Eller bära kartonger? RING!!!! Tar tacksam emot all hjälp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har ett litet tipps till din allergi, det finns ett nässpray som finns att köpa på hälsokostaffärer som är en allergimedicin som du får ta när du är gravid, hade en väninna som provade den när hon blev gravid och den funkade kanon, men man mste ta den regelbundet. Gå till en hälsokostaffär och hör, dom borde veta vad den heter. Lycka till i flytten!