onsdag 23 augusti 2006

Min 100 lista

1. Jag älskar livet
2. och att bo utomlands
3. Vill aldrig dö
4. Är skraj för äventyr
5. Måste uppleva äventyr
6. Är ofta rädd
7. Mitt motto: Var modig
8. Hatar förändringar
9. Skapar hela tiden förändringar
10. Gillar att jobba
11. Vilar vid datorn
12. Är kärleksfull mor
13. Tyckte inte om att vara föräldraledig
14. Fotograferar gärna
15. Får skrivblockeringar
16. Bloggar
17. Njuter mycket av att resa
18. Får stor ångest av att packa
19. Gillar champagne och vackra ting
20. men inte ytlighet o statusjakt
21. Bjuder ofta hem till fest
22. Bor i Barcelona
23. Är uppvuxen i Norrland
24. Känner mig mest hemma i Stockholm
25. Är rädd för villa, volvo och vovve liv.
26. Är gift och har barn
27. Gärna intima tête à tête med nära vänner
28. och grandiosa mingelpartyt med kända och okända
29. Vissa gamla vänner har blivit ytliga bekanta
30. och nya bekanta har blivit nära vänner
31. Tränar gärna kampsport
32. och padel/tennis
33. eller åker snowboard
34. men har tappat stinget i basket
35. Tycker om att vara i vackra hem
36. men uttråkas av prat om tyger och tapeter
37. Vill själv bo vackert
38. men kan för lite om tyger och tapeter
39. Har en silverfärgad snurrande discokula i taket + röda spotlights
40. Jag vet att jag blir snyggare med lite smink
41. men orkar sällan sminka mig
42. Jag gillar också coola kläder
43. men jag gillar inte att springa på stan och shoppa
44. Jag älskar god mat
45. men jag kan inte laga mat.
46. Jag borde unna mig en sminkös/stylist, inredningsdesigner, privat kock och personal shopper.
47. Jag borde bli snuskigt rik
48. men också bry mig om alla orättvisor
49. och skänka bort nästan hela förmögenheten till de fattiga.
50. men ändå ha god livskvalitet
51. som Bill Gates ungefär
52. fast med snyggare kläder förstås
53. Jag har gott självförtroende
54. men vill prestera bättre
55. Jag är självgod
56. och ödmjuk
57. Jag älskar min man
58. och jag gillar att flörta
59. Jag är en god och omtänksam mor
60. som inte gillar att läsa godnattsagor
61. Australien känns som mitt andra hemland,
62. eller tredje efter Sverige och Spanien/Katalonien.
63. Jag gillar att vara vuxen
64. och tycker om att bestämma
65. fast det är roligt att vara barnslig
66. Jag har varit tillsammans med min man de senaste 14 åren
67. med några månaders avbrott lite då och då
68. Träffade min man när vi pluggade psykologi i samma klass vid universitetet i Umeå.
69. Jag har jobbat som journalist på Sveriges Television och han på Sveriges Radio
70. Min man utbildade sig därefter till läkare och startade bolag inom Telemedicin.
71. Jag tog en fil.kand. vid Stockholms Universitet
72. och blev marknadschef
73. och därefter entreprenör.
74. Min man friade i Venedig
75. och vi gifte oss på Marstrand.
76. Jag är född i Vågens tecken
77. och mina stora kärlekar är alla/har nästan alla varit Kräftor (make + son + tonårsförälskelsen)
78. Tillverkar egna tackkort, julkort och inbjudningskort
79. Ser ofta film
80. Ser helst film på bio med stor filmduk
81. Regissörens namn är viktigare än skådespelarnas
82. fast Hollywood gör också bra film
83. Stockholms skärgård är underbar
84. Västkusten är ljuvlig
85. Skånes stränder är fantastiska
86. I Norrland har jag mina rötter
87. så under sommarsemestern blir vi nomader
88. Hellre motorbåt än segelbåt
89. Hellre cykla än gå
90. Jag har alltid tjänat bra med pengar
91. fast jag äger nästan ingenting
92. och sparar knappt något
93. och använder kreditkortet nästan varje dag
94. så min familj ska börja göra budget - snart
95. Om det börjar brinna, så tar jag med min man, mitt barn och mina fotoalbum.
96. Pratar ofta om mig själv
97. och jag lyssnar gärna på andra
98. Önskar mig mest av allt ett friskt barn i slutet av oktober
99. Mitt liv blir bara bättre och bättre för varje år som går
100. fast jag vill inte bli äldre än 34 år - bara leva länge länge länge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Maria, jag fattar!
Lena