lördag 23 juni 2007

Jag fick 2 poäng.

Varje tisdag förmiddag träffar jag mina grannfruar på ett café i kvarteret. Igår kväll debuterade vi nattetid.

På självaste Midsommar-afton.

Fernanda från Mexico, Emma, Bea från Italien som flyttat hit från Mexico, Eva från Frankrike som tidigare bodde i Tyskland, Eva från Andalusien i södra Spanien och kusinen från Madrid.

Vi pratar nästan bara spanska.

Bordet i Borne var bokat till kl. 23.00! Efter middagen livekonsert med salsadans.

Jag fick min första poäng när den Londonboende-killen från Nya Zeeland ville prata. Fast det hade jag inte tid med för vi skulle vidare ner till nattklubben Shoko vid stranden.

När den långa blonda fransmannen närmade sig oss på Shokos dansgolv och började prata med mig - så sa Eva att jag fick min andra poäng för kvällen.

Det här var en ny lek. Alltid kul att vinna. Det måste ha varit mina pippilotter.

Fast den verkliga vinsten är förstås att jag har hittat ett gäng tjejer som både är roliga att leka med och som kan hjälpa mig att kommunicera på spanska.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din blogg är en av mina absoluta favoritbloggar.
Du är rolig och inspirerande.
Tack för det!
Även jag bor i bcn och du ringar liksom in manga ämnen som man kommer att tänka pa som utlandssvensk...just här...typ.
Ja,ja...nu fick du en hälsning...och lite "fan-mail".

Maria Agrell, Barcelona sa...

Tack Lisen. Det var snällt sagt.

Vi springer säkert på varandra på någon svensk fest/lunch/happening här i stan snart :)