tisdag 25 januari 2011

Mitt i processen.

Sagt upp hyreskontrakt med hjälp av jurist utan att få bekräftelse av värden. Check. Avbeställa/beställa bredband, telefon och TV. Check. Avbeställa vatten. Check. Beställa el. Check. Avbeställa skolbuss. Check. Avbeställa/beställa hemförsäkring. Check. Beställa after school activities. Check. Fixa målare. Check. Beställa parkeringsplats vid kontor. Check. Beställa flyttfirma. Check.

Jorasåatt. Det rullar.

Left to do. 
Sortera och rensa bland kläder och dokument. Fixa fler kartonger. Packa kartonger. Beställa gas. Avbeställa el. Köpa brevlåda. Begära adressändring. Och så vidare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Begära adressändring? av vemdå? Finns det verkligen sådant i Barcelona?
Här i södra spanien får man själv ta kontakt med de man vill ska få reda på ens nya adress. Typ hacienda, banken, ayuntamientot, seguridad social. Här fungerar det iallfall inte centralt.
Jag har varit på la Tesoreria och ändrat min adress en gång per år sedan jag flyttade. Men de har forfarande min gamla adress registrerad hos sig. Flyttade för 5 år sedan...

Anonym sa...

IKEA har ju bra flyttkartonger...
Kram,Lena

Maria Agrell, Barcelona sa...

Anonym: Japp, det är exakt det jag ska göra. Kontakta ALLA och ändra adress....

Lena: Fixat. Tack.