fredag 1 juni 2007

Nu gör jag en Lantz.

Jag kissar nästan aldrig på mig längre. Ni som fött barn vet vad jag pratar om.

Efter att två bebisar tittat fram därnere och gynekologen klippt med saxen ett par gånger - och sytt noggrant i några timmar, så tar det sin tid innan man kan hoppa, springa, nysa, skratta utan att återgå till bebisstadiet. Därför kniper jag.

Jag har tre skryt i samband med detta:

1) Den spanska gynekologen sydde mig snygg. Allt konstigt efter första förlossningen är borta. Jag ser ut i stort sett ut som en oskuld igen.

2) Ja, så vad det ju det här med att jag håller tätt numera. Nästan jämt.

3) I stort sett allt detta pratade jag med mig spanska grannfru Pilar om alldeles nyss - framför vår portvakt nere vid entrén. Pilars bebis Joel är 1,5 månad. Hon och jag förstod varandra precis.

Min allra första konversation på spanska där jag förstår allt som den andra säger och jag lyckas uttrycka allt jag själv vill ha sagt handlar alltså om mitt underliv. Och om att kissa på sig.

Alltid något.

3 kommentarer:

Eva sa...

Bara för att göra det hela ännu mer intimt. Kollar du med spegel då eller?

Maria Agrell, Barcelona sa...

Tack för frågan. Det är väl snarare en komplimang jag brukar få höra...

Pippi med Damp sa...

Åååå va befriande det är när människor vågar vara just människor!! Mer Bjuda-på sig-själv- á la-Lanz säger jag!! Själv fick jag nyss en utskällning av min kära mor för att jag publicerar utmanande bilder på bloggen hehe. Men kan man inte få lov och vara lite människa?? Inte bara perfekt-jag-går-aldrig-på-toa-docka??