fredag 17 september 2010

Arbetslös i 3 timmar.

Sedan slutet av juli har jag gått och väntat på att få veta om jag duger. Jag har försökt kväva oron i magen, för jag hatar att andra än jag själv ska styra mitt öde. 

Idag kl. 13.00 fick jag besked. Jag duger inte. Brädad av en katalan med rik pappa. Det gäller jobb. Han talar det lokala språket och har helt naturligt ett bättre katalanskt nätverk. Fair enough. Jag åker ut. Hej då BcnIn. Trots tufft besked är det bättre att veta än att gå och noja.

Så jag är rent formellt inkomstlös. Eller snarare var... jag hade för säkerhets skull bokat in ytterligare ett möte kl. 16.00 med en annan uppdragsgivare som jag presenterade ett tänkbart jobbprojekt för. De verkar gilla mig bättre och svarade ja, tack.

Nu är inkomsten tryggad fram till jul. Puh.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men jobbet pá Telemedicine Clinic har du väl kvar, eller ?

L sa...

Jag forstar inte... Var det inte du och din van som startade det foretaget? Och... var detta ett jobb som du sades upp ifran eller nagon annan position?

Anonym sa...

You loose some; you win some.

There is always the STAND UP :-)

Best of luck!

xx

Maria Agrell, Barcelona sa...

Oj oj så många frågor. Jag rekryterades till att starta upp bolaget och tipsade ägarna om Carin, så att hon kunde jobba med mig. Fast idag fick jag sluta.

Ja, jag har kvar min position på Telemedicine Clinic, fast eftersom min make grundat bolaget så har jag inte tagit ordentligt betalt där tidigare.

Anonym sa...

GRATTIS och lycka till!
Vad skönt!
Kram
Bibi & Björn

Basilika sa...

Förstår att det är jobbigt att gå och vänta och sen bli besviken. Men...grattis till det nya uppdraget!!!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Tack.