måndag 12 juni 2006

Tre dagar med Mannen.

Vår son har åkt på läger. Själv. Ja, nästan själv. Med skolan. I tre dagar!!! Fröken och 10 klasskompisar tillsammans med andra 2-5 åringar från förskolan och deras fröknar. Inga föräldrar får följa med. Två timmar söder om Barcelona - precis vid havet. Fröken har inte ens med sig en mobil. Känns märkligt. I Sverige åkte jag på mitt första skolläger när jag var 12 år. Vi sov borta en natt på en camping nära stan - och flera föräldrar följde med för att hjälpa till att hålla ordning. Max är inte ens 5 år.

Som invandrare är det bara att ta sedan dit man kommer. Om alla andra föräldrar är trygga med detta, så varför ska jag oroa mig?

Max tycker det ska bli superspännande. Han vill spöa Marc i schack, göra mål på Adam i fotboll och sova bredvid Carlota. Sin stora köttätande dinosaurie i gummi har han med sig som nalle. Han vinkade glatt när bussen körde iväg. Själv stod jag kvar med tårar i ögonen och höll Mannen hårt i handen.

Don't worry. Be happy. Nu ska vi hångla och äta god mat på krogen i dagarna tre.

Inga kommentarer: