onsdag 14 januari 2009

Förra gången sov jag på en bensinmack och denna gång möts jag av denna entré när jag kommer till Hamburg.


Det känns lite märkligt att arbeta på ett internationellt bolag.

Just nu sitter jag och förbereder ett dagen-före-seminariet-mingel i Hamburg som jag lyckats få sponsrat av Codorniu (praktiskt att ha deras globala marknadschef som granne) på Empire Riverside Hotel, fastän jag aldrig ens varit där.

På bilden jag snott från nätet ser ni hotellets lobby och i ena avdelningen finns tydligen en öppen brasa och framför den kommer jag att skåla i katalansk Cava med de inbjudna gästerna från olika europeiska städer imorgon kväll.

Surrealistiskt.

2 kommentarer:

Eva sa...

Va du är duktig!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Vissa dagar är jag briljant. (Ja inte som en Nobelpristagare eller så, men ni fattar. Bra för att vara en vanlig). Andra dagar är jag helt värdelös. Allt eller inget. Bäst eller sämst.

Det är just det problemet jag brottas med.

Min dagsform är antingen botten eller toppen. Kan kan inte hålla en jämnbra nivå.

Åtminstone i mina egna ögon.