tisdag 20 januari 2009

Idag blir Obama äntligen Amerikas nya president.

När jag blickade ut över tidningshyllorna på Hamburgs flygplats och kanske 35 magasin hade Barack Obama på framsidan funderade jag kring att den blivande presidenten förmodligen måste bli sminkad och fotograferad flera gånger varje dag.

En vanlig arbetsdag ska han dels fundera över finanskrisen, bli sminkad, tänka ut Mellanöstern strategier och sedan le framför kameran. Får han manikyr och ansiktsbehandling också? Jag försöker inte vara elak, jag bara undrar. Hur ser hans vardag egentligen ut?


Idag ska jag se Förenta Staternas 44:e president svära eden och lyssna till Barack Obamas installationstal.

Följer med intresse CNN:s samarbete med Facebook som bevakar detta historiska ögonblick: Obama Inauguration on CNN.com Live with Facebook.

SvD har flera intressanta artiklar kring denna dag.

Inga kommentarer: