fredag 23 januari 2009

Min intuition säger mig att detta impulsköp är klokt - när jag väl förstått hur jag ska göra.

Idag gick jag in i Apple butiken och efter 5 minuter var jag en ägare av en Mac Pro 15 tums dator. Jag blev så glad av mitt köp att jag spontanklappade händerna när de svepte mitt kreditkort samtidigt som jag gjorde hoppsasteg och frågade pojken i kassan om alla kunder blev lika glada av sina nya fina datorer.

Glad i hågen käkade jag middag på PA med min nya silverdator i påsen bakom mig i fönstret. Killen på bordet bredvid undrade vem som skulle installera alla program och min date denna kväll, Maria F, undrade vilket mailprogram jag skulle använda och sedan undrar jag själv hur jag enklast för över bilderna från min PC.

Fast just nu struntar jag i alla tekniska utmaningar och fortsätter njuta av att jag frossat i konsumtionssamhället.

Inga kommentarer: